BRZMIENIE, KTÓRE
MÓWI SAMO ZA SIEBIE
Doświadczeni audiofile potwierdzą, że nazwa Mark Levinson kojarzy się z brzmieniem najwyższej próby. Być może jest tak dlatego, że za każdym razem gdy rozpoczynamy pracę nad nowym urządzeniem, słowo „perfekcja” nie jest dla nas celem do którego dążymy, tylko punktem wyjścia? Nasi projektanci nie szczędzą środków, pozyskując do produkcji najlepsze materiały, a nowy produkt jest gotowy dopiero wtedy, gdy przekracza ich wszystkie założenia. Dlatego właśnie jesteśmy pod lupą konkurencji – bacznie nam się przyglądają, żeby później ustawić poprzeczkę jakości u siebie. Dość jednak słów – wystarczy posłuchać każdej nuty muzyki granej przez nasz sprzęt.
DZIEDZICTWO
RZETELNOŚCI
Od 1972 roku ustanawiamy coraz to nowsze standardy słuchania muzyki, proponując ręcznie wykonane urządzenia stereo, które znoszą wszelkie ograniczenia jakości dźwięku. Od tamtego czasu trzymamy poprzeczkę bardzo wysoko, konsekwentnie wprowadzając najlepiej brzmiące, najtrwalsze, a zarazem najbardziej intuicyjne w użytku urządzenia audio na świecie. Co najmniej tak zaawansowane, jak metody i proces ich produkcji. Takie, żeby jakość każdego z nich była godna renomy nazwiska Marka Levinsona.
MARK LEVINSON
HISTORIA W LATACH
  • 1972
    Założenie firmy
    LNP-1
    Po zakończeniu pracy w studiach nagraniowych i – jak głosi legenda – skonstruowaniu miksera dźwięku na potrzeby festiwalu Woodstock, inżynier Mark Levinson zajął się własnoręczną produkcją high-endowych urządzeń stereo. Premierowy LNP-1 był systemem przeznaczonym do montażu w szafie rackowej, wyposażonym m. in. w dwa wielkie wskaźniki wysterowania i wydajny moduł wzmacniacza operacyjnego. Najważniejsze jest jednak to, że wraz z każdym kolejnym produktem rosła legenda stworzonej przez niego firmy.
  • 1973
    Narodziny pojęcia „high-end”
    LNP-2
    Ten niskoszumny przedwzmacniacz zapoczątkował założenia całej koncepcji sprzętu klasy high-end, udowadniając że układ tranzystorowy potrafi nie tylko dorównać, ale nawet znacznie przewyższyć jakość dźwięku urządzeń lampowych. Wskaźniki szczytowego poziomu VU były na tyle czułe żeby odczytać pierwszą ćwiartkę sygnału o częstotliwości 20 kHz, co – oprócz innych zalet – uczyniło LNP-2 kamieniem milowym w historii audio najwyższej klasy.
  • 1974
    Nadchodzi nowa era wzornictwa audio
    JC-2
    Ten dużo mniejszy i od swojego poprzenika, płaski i zgrabny przedwzmacniacz charakteryzował się brzmieniem jeszcze wyższej klasy. Jego ikoniczny design stał się wzorcem dla wszystkich późniejszych przedwzmacniaczy Marka Levinsona.
  • 1977
    Rewolucja w odwzorowaniu mocy
    ML-2
    Wzmacniacz mocy to krytyczne ogniwo pomiędzy źródłem sygnału a głośnikami. Wizja takiego urządzenia w wykonaniu Marka Levinsona przyjęła formę potężnych monobloków, zdolnych oddać potęgę „żywej” muzyki. Dzięki niedoścignionej jakości dźwięku i łatwości wysterowania dowolnych głośników ML-2 został wzmacniaczem referencyjnym dla wielu branżowych czasopism i producentów zestawów głośnikowych.
  • 1980
    Lepsze standardy jakości
    ML-7
    W roku 1980 obwody z charakterystycznymi walcowatymi op-ampami osiągnęły szczyt swoich możliwości i zostały zastąpione nową topologią. Przedwzmacniacz ML-7 został wkrótce uznany za wzorzec dźwięku w skali absolutnej, zwłaszcza pod kątem przestrzeni i trójwymiarowej lokalizacji źródeł pozornych.
  • 1986
    Tranzystor święci tryumfy
    No.20
    Zaraz po zakupie firmy przez Madrigal Audio Labs powstały nowe monobloki No. 20, o mocy 100 W na kanał. Oferowały one niespotykaną stabilność pracy oraz naturalność dźwięku znaną dotychczas tylko ze wzmacniaczy lampowych najwyższej klasy.
  • 1988
    Nowe sposoby projektowania
    No.26
    Rewolucyjny przedwzmacniacz No. 26 odmienił dotychczasowe procedury projektowania urządzeń, proponując obwody główne w postaci zintegrowanego modułu. Ten układ dual-mono oferował doskonałą separację kanałów, pozwalając usłyszeć rzeczy niemożliwe do wychwycenia na innych systemach audio.
  • 1990
    Postęp w regulacji głośności
    No.28
    No. 28 wyposażono w zbalansowany obwód redukujący szum z optycznym koderem, odpowiedzialnym za perfekcyjną równowagę pomiędzy kanałami. Ten nowatorski układ regulacji głośności stał się istotnym składnikiem późniejszych przedwzmacniaczy Marka Levinsona, pozwalającym na znaczne powiększenie różnicy pomiędzy nim a urządzeniami konkurencyjnymi.
  • 1991 - 1992
    Nowy wzorzec cyfrowy
    No.30 & No.31
    Klasyczny procesor cyfrowy No. 30 ustanowił poziom wzorcowy w świecie zaawansowanych systemów cyfrowych. Jego partnerem został wkrótce No. 31, czyli referencyjny transport CD. Zestawienie to zostało uznane przez wielu specjalistów za najbardziej innowacyjne, zaawansowane technicznie i najlepiej brzmiące źródło cyfrowe na świecie, udowadniając po raz kolejny, jak motto Marka Levinsona: „lepszy dźwięk dzięki rzetelnej inżynierii” sprawdza się w praktyce.
  • 1993
    Upraszczamy schematy
    No.38
    W całkowicie symetrycznym przedwzmacniaczu No. 38 pojedynczy układ potencjometru odpowiadał nie tylko za regulację głośności, ale także balansu i dopasowania poziomów pomiędzy źródłami. Uproszczona ścieżka sygnałowa dała w rezultacie poprawę właściwości brzmieniowych i lepszą ergonomię stając się inspiracją dla wielu następnych urządzeń Marka Levinsona.
  • 1994
    Innowacyjna moc
    No.33
    Ten pracujący w całkowicie zbalansowanej konfiguracji wzmacniacz to wielki krok w technice audio. To najmocniejsza konstrukcja w historii firmy Mark Levinson, która ustanowiła nowe standardy brzmieniowe dla urządzeń tego typu i dała początek wzmacniaczom oznaczonym symbolem No. 300.
  • 1999
    Ponownie podnosimy poprzeczkę
    Oto pierwszy referencyjny wzmacniacz, który zaprojektowaliśmy absolutnie bez kompromisów. Jest on jednym z urządzeń w naszej ofercie, które spełniają kryteria w postaci najlepszej subiektywnej jakości dźwięku oraz perfekcyjnych parametrów mierzalnych. Mówiąc w skrócie, urządzenia referencyjne to techniczne dzieła sztuki, zawierające w sobie całą wiedzę i umiejętności ich twórców. Ucieleśniają one konsekwentne dążenie do ideału.
  • 2001
    Wkraczamy w świat motoryzacji
    Mark Levinson w Lexusie
    Przez długie lata nie mogliśmy znaleźć godnego partnera w branży samochodowej, który dzieliłby z nami tę samą pasję w dążeniu do perfekcji, a jednocześnie proponował odpowiednie warunki akustyczne dla naszego sprzętu. Wreszcie trafiliśmy na firmę Lexus, opracowując system dla modelu LS 430. Od tamtego czasu za nagłośnienie w każdym samochodzie Lexusa odpowiadają ci sami inżynierowie, którzy na co dzień dopracowują do perfekcji domowe urządzenia z logo Mark Levinson.
  • 2004
    Jeszcze trochę ulepszeń
    No.326S
    Model ten zapożycza rozwiązania z referencyjnego przedwzmacniacza No. 32, oferując bogatszą barwę i szerzej zdefiniowaną przestrzeń, jednocześnie zaprzęgając do pracy cichszy układ zasilania, całkowicie odseparowany od obwodów sygnałowych. Co ciekawe, No. 326S jest jednocześnie bardzo neutralny, zapewniając wierne odwzorowanie sygnału podawanego przez źródło. Jego cechami szczególnymi są: rozmiary przestrzeni akustycznej nagrań i jej precyzyjna definicja. To przedwzmacniacz, przy którym zapominamy o wszystkim i stajemy twarzą twarz z prawdziwą muzyką.
  • 2008
    Zmiana punktu… słyszenia
    No.53
    Referencyjne monobloki No. 53 to kamień milowy zarówno dla firmy Mark Levinson, jak i całej branży audio. W porównaniu do standardowych rozwiązań „niecyfrowych”, zapewniają one dużo więcej mocy, lepszą uniwersalność, zredukowane gabaryty, mniejszą wagę, a także ograniczone promieniowanie cieplne. No. 53 to pierwszy na świecie wzmacniacz impulsowy, który udowodnił audiofilom, że potrafi dzielnie stawić czoła tradycyjnym konstrukcjom.
  • 2013
    Najlepszy przedwzmacniacz na świecie
    No.52
    Najnowszy referencyjny przedwzmacniacz dual mono został zaprezentowany po raz pierwszy na 40-lecie istnienia firmy Mark Levinson podczas CES w Las Vegas. To nasze szczytowe osiągnięcie, które zapewnia transmisję sygnału w najczystszej możliwej postaci, w pełni analogowe układy o konfiguracji dual mono oraz dwa odseparowane od siebie moduły: sekcji sygnałowej oraz sterującej. No. 52 jest wyposażony także w osobne wejście dedykowane procesorowi surround, umożliwiające integrację z systemem kina domowego i jednocześnie bezkompromisową pracę z najlepszymi urządzeniami stereo.
DEALERZY
Sieć autoryzowanych punktów sprzedaży
3,536,227
Facebook fans
5,530
Facebook fans
1,803
Facebook fans